Biżuteria mówi tak wiele o osobowości kobiety. Bransoletki z charmsami, w szczególności, przemawiają bezpośrednio do zainteresowań kobiety, jej upodobań i naprawdę opowiadają historię o tym, kim jest. Bransoletki z charmsami są od zawsze i noszenie charmsów mogło rozpocząć się jako forma amuletu, który miał odpędzać złe duchy lub pecha.
W okresie prehistorycznym, biżuteria charms będzie wykonana z muszli, kości zwierząt i gliny, I istnieją dowody z Afryki, że muszle gdzie używane do ozdoby około 75.000 lat temu.
W Niemczech misternie rzeźbione mamuta tusk uroki zostały znalezione od około 30.000 lat temu. W starożytnym Egipcie charmsy były używane do identyfikacji oraz jako symbole wiary i szczęścia. Uroki służyły również do identyfikacji jednostki przed bogami w życiu pozagrobowym.
W czasach Imperium Rzymskiego żydowscy uczeni pisali maleńkie fragmenty żydowskiego prawa i umieszczali je w amuletach na szyi, aby prawo było zawsze blisko ich serca. Królowa Wiktoria nosiła nawet bransoletki z amuletami, które zapoczątkowały modę wśród europejskich klas szlacheckich. Dziś jest to czysta moda... i zabawa.
Chamilia, firma założona w 2002 roku, zaprojektowała ponad 600 charmsów, czyli "koralików" i wierzy, że kobiety chcą pięknych, wysokiej jakości koralików, z którymi mogą projektować i personalizować biżuterię, która uchwyci ich życie i styl. Linia Chamilia odzwierciedla świeże, współczesne spojrzenie na klasyczną amerykańską bransoletkę charms i jest uwielbiana przez kobiety w każdym wieku.
Chamilia szybko staje się "it" marką w szybko rosnącej kategorii biżuterii spersonalizowanej.
Firma ma udane partnerstwo z Disney® z ekskluzywną kolekcją autentycznych koralików Disney'a niedostępnych nigdzie indziej, jak również linię ręcznie robionych koralików z 14k złota, srebra, kryształów Swarovski®, włoskiego szkła Murano i kolorowych kamieni, które łączą się z pięknie zaprojektowanymi bransoletkami, bransoletkami i naszyjnikami.